Hlavným účelom ochrannej známky je schopnosť identifikovať výrobok konkrétneho výrobcu a odlíšiť ho od iných zhodných alebo podobných výrobkov konkurencie. Dochádza tak k odstráneniu anonymity, definovanie imidž a reputácia výrobkov spoločnosti. Vaša spoločnosť sa tak stáva v očiach spotrebiteľov dôveryhodnejšia a spoľahlivejšia, čím sa upevňuje Vaša pozícia na trhu. Ochranná známka by mala byť súčasťou každého kvalitného firemného portfólia, pretože takáto ochranná známka môže byť cenným obchodným aktívom spoločnosti.

Ochranná známka je akékoľvek slovo, fráza, značka, symbol, dizajn, zvuk, farba, alebo kombinácia slov, fráz, značiek, symbolov, dizajnov, zvukov alebo farieb, ktorá slúži na identifikáciu a rozlíšenie Vášho výrobku od ostatných.

Vďaka registrácií ochrannej známky získavate pre váš podnik konkurenčnú výhodu (práva z ochrannej známky sú oveľa „silnejšie“ ako „samotná“ ochrana podľa obchodného zákonníka), tieto práva sa uplatňujú práve vtedy, keď sú porušované práva: parazitovanie, napodobňovanie, apod

Registrovaná ochranná známka uľahčuje dôkaznú situáciu, takže v práve ste v takýchto prípadoch vy.

Logo označenej (R) alebo (TM) dáva zákazníkom aj konkurenciou jasne najavo, kto má tu výsadné postavenie.

Podľa toho v čom podnikáte, sa môžete rozhodnúť, či zvolíte ochrannú známku v národnú, Spoločenstva (platí pre Európsku úniu) alebo medzinárodné.

Ak vám vystačí si registrovať ochrannú známku iba tzv. národnou cestou, tak stačí podať prihlášku na príslušný úrad danej krajiny.

Príklady známych ochranných známok:

Coca Cola (fráza) „Just Do It“ pre Nike (fráza) Google (svetová značka) Mercedes (svetová značka) Bobule v logu Blackberry (znak) Mercedes „Tripod“ ( značka/symbol) Apple (kombinácia) ružová farba používaná spoločnosťou T-mobile (farba) charakteristický tvar fľaše od Coca Coly (dizajn) charakteristický zvuk zvonenia od T-mobilu (zvuk)

Registrácia ochrannej známky

Nestrácajte čas a peniaze

SR, ČR, EU, USA ~ celý svet od 179€
Registrácia ochrannej známky

Často kladené otázky o ochranných známkach

12 februára, 2020|0 Comments

Označenie, ktoré môže tvoriť ochrannú známku, je akékoľvek označenie, ktoré možno graficky znázorniť a ktoré tvoria najmä slová vrátane osobných mien, písmená, číslice, kresby, tvar tovaru alebo jeho obal, prípadne ich vzájomné kombinácie, ak takéto označenie je spôsobilé [...]

Dómenové spory a ochrana dómeny

21 januára, 2020|0 Comments

Konkrétna úprava právnej oblasti doménových mien v súčasnosti úplne chýba, rovnako judikátov aplikujúcich vybrané ustanovenia rozličných zákonov v tejto oblasti je nedostatok. Z najproblematickejších oblastí sa javí problém pri strete doménového mena s inými právnymi [...]

Proces registrácie ochrannej známky

20 decembra, 2016|0 Comments

Problémy, ktoré vás možno stretnú pri registrácii ochrannej známky Keď sa okolo seba poobzeráte, schválne, skúste spočítať koľko rôznych známych i menej známych značiek vidíte? V drvivej väčšine sa nejedná len o značku, ale zároveň o ochrannú známku, [...]

Výhody ochrannej známky

20 decembra, 2016|0 Comments

Duševné vlastníctvo Vzali ste si na cesty obľúbenú knihu? Radi si idete zabehať a v slúchadlách vám z vášho smartfónu znie vaša obľúbená skladba? Nosíte hodinky či uprednostňujete určitú značku oblečenia? Bežne si skutočne neuvedomujeme, že k predmetom [...]

Definícia ochrannej známky

25 januára, 2016|0 Comments

Hlavným účelom ochrannej známky je schopnosť identifikovať výrobok konkrétneho výrobcu a odlíšiť ho od iných zhodných alebo podobných výrobkov konkurencie. Dochádza tak k odstráneniu anonymity, definovanie imidž a reputácia výrobkov spoločnosti. Vaša spoločnosť [...]

Znenie ochrannej známky

25 januára, 2016|0 Comments

Znenie ochrannej známky nemôže obsahovať označenia týkajúce sa druhu, kvality, množstva, určenia, ceny, zemepisného pôvodu, času výroby výrobku alebo poskytnutia služby. Ak máme hlavnú značku Google a používame ju s príponami ako Google Store, Google [...]

Trvanie ochrannej známky

25 januára, 2016|0 Comments

Trvanie ochrannej známky je 10 rokov od dátumu podania prihlášky na registráciu. Platnosť ochrannej známky je možné neobmedzene predlžovať. Ochranná známka vchádza do platnosti v čase, keď sa [...]

Triedy ochranných známok

25 januára, 2016|0 Comments

Registrácia ochrannej známky nie je obmedzená iba počtom štátov, pre ktoré bude platiť, ale aj druhmi a typmi tovarov a služieb, pre ktoré bude ochranná známka účinná. Tovary a služby sú rozdelené do 45 [...]

Ochranná známka USA

25 januára, 2016|0 Comments

Registrácia ochrannej známky v USA prebieha podobne ako registrácia ochrannej známky v EU s jedným zásadným rozdielom. Podmienkou registrácie ochrannej známky v USA je preukázanie použitia požadovaného označenia v obchode – napríklad snímka obrazovky webovej [...]

Ochranná známka EU

25 januára, 2016|0 Comments

Ochranná známka EU tzv. ochranná známka spoločenstva, je ochrannou známkou Európskej únie a má účinky vo všetkých štátoch EÚ (vrátane tých, ktoré ešte len pristupujú). Ochranná známka EÚ je platná len na území Európskej [...]

Ochranná známka Slovensko

25 januára, 2016|0 Comments

Ochranná známka je akékoľvek označenie, ktoré možno graficky znázorniť a ktoré tvoria najmä slová vrátane osobných mien, písmená, číslice, kresby, tvar tovaru alebo jeho obal, prípadne ich vzájomné kombinácie, ak je takéto označenie spôsobilé [...]

Medzinárodná ochranná známka

25 januára, 2016|0 Comments

Ak chcete získať ochranu Vašej ochrannej známky v zahraničí do viac ako troch krajín mimo EU, najrýchlejším a najlepším spôsobom je registrácia medzinárodnej ochrannej známky na základe Madridskej dohody a jej Protokolu. Jedinou žiadosťou [...]

Štáty nicejskej dohody

25 januára, 2016|0 Comments

Pri registrácii ochrannej známky si treba vybrať štáty, kde má byť ochranná známka platná. Konkrétne, jednou z otázok pri ochrane značky alebo loga je aj výber počtu krajín, v ktorých má byť značka alebo [...]